Ostrimo pogled z avtobiografskim filmom! // v Mladinskem centru ULCA

Po besedah Alaina Bergalaja v filmskem svetu zelo redko posnamemo film samo zase, razen če gre za zasebni dnevnik. Danes lahko s pomočjo majhnih »žepnih« digitalnih kamer, digitalnih fotoaparatov in mobitelov številni ljudje – teh je veliko več, kot jih je bilo v času Super 8 kamer ali celo bolj masivnih videokamer – snemajo za lasten užitek (vsaj na začetku), podobno kot če bi pisali dnevnik ali se ukvarjali s fotografijo. Ob novi vrsti prvoosebne filmske prakse ne bi nihče čutil potrebe, da film dokonča, ga komu pokaže, ali surove filmske posnetke celo spremeni v konkreten film-objekt, če ne bi prišlo do prave »eksplozije« na področju avtobiografskega filma. Ta je v zadnjih letih prav gotovo vplivala na preobrazbo, ki je filmom režiserjev kot Jonas Mekas, če vzamemo hvalevreden primer, omogočila pobeg iz geta »eksperimentalnega«, kamor so bili potisnjeni več kot trideset let. Izobraževanje na področju ustvarjalnih umetnosti mora to evolucijo upoštevati – danes si lahko predstavljamo proste in izvedljive vaje iz prvoosebnega snemanja, saj imamo na voljo vsa potrebna orodja. Samostojne vaje so prav gotovo spremenile način, kako »učenci« doživijo svoj »prvič«.

19577428_1970726419869082_3811607117102880821_o

Delavnico, ki vključuje teoretični in praktični del, smo izvedli kot krožek. Na uvodnem srečanju smo se skozi poglobljeno predavanje mentorice dr. Maje Krajnc spoznali z deli velikega avtorja eksperimentalnega filma Jonasa Mekasa – ogledali smo si peščico avtobiografskih zabeležk, ustvarjenih v sklopu 365 Day Projecta in njegovo filmsko korespondenco z Joséjem Luisom Guerinom, vsako ogledano delo pa pospremili tudi z diskusijo. Udeleženci so nato ob pomoči mentorjev posneli lasten avtobiografski filmček, sestavljen iz enega ali več posnetkov. Surov posneti material so pod budnim očesom mentorjev razrezali in zmontirali v enovito celoto, hkrati pa so se naučili tudi tehničnih osnov dela z brezplačnim montažnim programom Lightworks, ki ga uporabljajo mnogi profesionalni montažerji. Po treh terminih montaže smo se podružili na javni projekciji vseh avtobiografskih filmčkov, jih predebatirali in skupaj poiskali možne rešitve, izboljšave.

 

Avtobiografski filmi udeležencev so dostopni na spodnjih povezavah:

Moji pestri dnevi (Marko Kojadinović, 2017)

Devina (Elena Devina Flores, 2017)

Kaj me sprošča (Neja Kostevc, 2017)

Foto: Ostrenje pogleda